Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΠΕΡΝΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΤΩΝ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ





Οι αριθμοί των ανέργων της χώρας μας είναι πραγματικά τρομακτικοί, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κάποιος το εργατικό δυναμικό της χώρας. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Υπουργείου Εργασίας, η ανεργία έχει φτάσει το 16% (έχει μειωθεί ελαφρά τους τελευταίους 12 μήνες). Αυτό το 16% μεταφράζεται σε 70,267 άτομα χωρίς εργασία ενώ τα άτομα που βρίσκονται σε εργασία αυτή τη στιγμή είναι περίπου 375,100.

Το τραγικό όμως είναι ότι σε έναν τομέα και μόνο, έχουμε άτομα τα οποία περιμένουν διορισμό (ασχέτως αν κάνουν κάποια άλλη εργασία αυτή τη στιγμή). Αυτός ο τομέας είναι ο τομέας της εκπαίδευσης όπου οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί φτάνουν τους 47,720! Είναι ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει η παρούσα κυβέρνηση. Η απουσία μεταρρυθμίσεων και η ολιγωρία που υπήρξε την τελευταία δεκαετία επί του θέματος οδήγησε σε αυτή την τεράστια λίστα αδιόριστων εκπαιδευτικών.

Είτε το θέλουμε είτε όχι, υπάρχουν κάποια γεγονότα τα οποία δεν πρέπει να αγνοήσουμε για να υπάρξει σωστή μεταρρύθμιση και επίλυση αυτού του θέματος. Αρχικά, υπάρχει υπογεννητικότητα στη χώρα, άρα λιγότερη ανάγκη για ανθρώπινο δυναμικό στον τομέα της εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα, οι νέοι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν πλέον να απορροφηθούν με την ίδια αναλογία με την οποία αποφοιτούν, π.χ. αποφοιτούν 200 και διορίζονται 80. Τέλος, το κράτος μέσα από τα δημόσια πανεπιστήμια μπορεί να ρυθμίσει σε κάποιο βαθμό το σημείο που αναφέρθηκε πιο πάνω.

Το κράτος είναι ο χρηματοδότης των δημόσιων πανεπιστημίων αλλά και ο κύριος εργοδότης των νέων εκπαιδευτικών που αποφοιτούν από αυτά. Έχοντας αυτά υπόψη, το κράτος έχει ευθύνη να ρυθμίσει το αν θα διαιωνίζει τον αριθμό των άνεργων εκπαιδευτικών ή αν τουλάχιστον θα αναγνωρίσει και θα πάρει τις αποφάσεις που του αναλογούν. Δεν μπορεί να συνεχίσει να δίνει το δημόσιο πανεπιστήμιο 85 θέσεις για εκπαιδευτικούς στη δημοτική εκπαίδευση, 75 στην προδημοτική εκπαίδευση και άλλες τόσες για εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (στοιχεία του 2013). Είναι ανεύθυνη αυτή η τακτική και δεν λαμβάνει υπόψη τα νέα κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα.

Η μείωση της αναλογίας ατόμων που αποφοιτούν σε σχέση με αυτών που διορίζονται θα οδηγήσει σε μακροπρόθεσμη μείωση του κατάλογου αδιόριστων εκπαιδευτικών.
Σίγουρα η μείωση των θέσεων στα δημόσια πανεπιστήμια δεν θα λύσει από μόνη της όλα τα προβλήματα, μιας και υπάρχουν και οι απόφοιτοι από τα ιδιωτικά και τα ελληνικά πανεπιστήμια. Ωστόσο, τουλάχιστον το κράτος θα λάβει ένα μέτρο το οποίο έχει ηθική και οικονομική ευθύνη μιας και έχει τον έλεγχο των δαπανών των δημόσιων πανεπιστημίων, είναι ο κύριος εργοδότης εκπαιδευτικών, αλλά και ο μόνος θεσμός ο οποίος δίνει ανεργιακό επίδομα σε όσους για διάφορους λόγους δεν έχουν εργασία.

Τα δεδομένα και οι ανάγκες στην εκπαίδευση έχουν αλλάξει λόγω των πιο πάνω στοιχείων. Όσο πιο γρήγορα παρθούν τέτοιου είδους αποφάσεις, που έχουν προαναφερθεί, τόσο πιο γρήγορα θα ξεκινήσει να υπάρχει κάποια αλλαγή σε αυτό το πρόβλημα το οποίο θα μειώσει και την ανεργία, καθώς θα συμπληρωθούν οι κενές θέσεις που αφήνουν όσοι εργάζονται σε άλλα επαγγέλματα για να μπουν στη δημόσια εκπαίδευση. Για να επιτευχθεί αυτό όμως, πρέπει και τα δημόσια πανεπιστήμια σε συνεργασία με το κράτος και την ΑΝΑΔ (Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού) να δημιουργήσουν νέες θέσεις σε κλάδους που έχουν μεγαλύτερα πιθανά ποσοστά εργοδότησης. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΛΗΝ ΑΝΑΤΑΣΗ!

Όταν απομακρύνεται το χαλί της κυπριακής κοινωνίας

G3 ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ