ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ ΤΗΣ VOLKSWAGEN

Εικόνα από : theatlantic.com

Εδώ και περίπου μια βδομάδα στους τηλεοπτικούς μας δέκτες επαναλαμβάνεται συνεχώς το σκάνδαλο που δημιουργήθηκε με τους ρύπους που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα της Volkswagen. Η επιτηδευμένη προσπάθεια της εταιρείας να ξεφύγει από περιβαλλοντικούς ελέγχους την έχει φέρει σε πολύ δύσκολη θέση.

Η Volkswagen είναι η νούμερο 1 αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Ενδεικτικά, κάτω από την ομπρέλα της έχει εταιρείες όπως Audi, Porsche, Bentley, Seat, Skoda, Bugatti, Lamborghini καθώς και τις εταιρείες βαρεών οχημάτων MAN και Scania. To 2014 ο όμιλος της Volkswagen είχε κέρδος πέραν των 10 δις ευρώ ενώ η αξία του εκτιμάται πάνω από 350 δις. Οι αριθμοί είναι τρομακτικοί καθώς ο όμιλος έχει 100 εργοστάσια σε 27 χώρες και εργοδοτεί εκατοντάδες χιλιάδες υπαλλήλους. 
Το πλήγμα που θα έχει σε περίπτωση μείωσης των εργασιών της (downsizing) θα έχει παράπλευρες απώλειες σε πολλές χώρες και κυρίως στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου έχει και τις περισσότερες εργασίες.

Ο όμιλος σε ελάχιστες μέρες έχασε πάνω από 50 δις ευρώ σε μετοχές αλλά και την αγορά των ΗΠΑ καθώς πολύ δύσκολα θα εμπιστευθούν ξανά οι Αμερικανοί πολίτες την εταιρεία. Δυστυχώς, η Volkswagen όπως και η Lehman Brothers αλλά και άλλες τεράστιες εταιρίες όταν κάνουν μεγάλα λάθη δημιουργούν τεράστια προβλήματα στην παγκόσμια οικονομία. Δεν είναι τυχαίο που ο υποψήφιος για την Προεδρία των ΗΠΑ, εάν πάρει το χρίσμα των Δημοκρατικών, Bernie Sanders τάσσεται ενάντια στην διατήρηση τόσο μεγάλων εταιρειών και είναι υπέρ της αυτονόμησης ή/και διάσπασης τους έτσι ώστε να έχουν μικρότερο κύκλο δραστηριοτήτων και μικρότερο συστημικό κίνδυνο.

Αν και πολύ χαίρονται με την εξέλιξη που έχει πάρει το θέμα της Volkswagen, λόγω του ότι είναι γερμανική, εντούτοις πρέπει να αναλύσουμε λίγο πιο σοβαρά τα δεδομένα καθώς σε περίπτωση μαζικών απολύσεων ή πτώχευσης της εταιρείας τότε μεγάλο μερίδιο οικονομικής ανάπτυξης και εμπορίου της ΕΕ θα υποχωρήσει. Το ερώτημα είναι αν η Γερμανία ή και στην ολότητα της η ΕΕ θα πάρει μέτρα όπως πήραν οι ΗΠΑ με την General Motors για αναζωογόνηση της εταιρείας και αυστηρότερους ελέγχους σε όλα τα αυτοκίνητα που διακινούνται στην Ευρώπη.

Το σίγουρο είναι πως θα υπάρξει μεγάλο πρόστιμο για τη Volkswagen, αλλαγές σε νομοθεσίες και έντονες συζητήσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης. Ακόμη ένα ζήτημα είναι πως η ίδια η εταιρεία θα αντιμετωπίσει αυτή την κρίση που δημιούργησε και αν θα καταφέρει να ξανακερδίσει το κοινό με νέες πρακτικές και πιο υπεύθυνη εταιρική πολιτική. Σίγουρα η εταιρεία σε συνεργασία με τα κράτη που συνεργάζεται οφείλουν να βρούν λύσης για το καλό της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας οικονομίας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΛΗΝ ΑΝΑΤΑΣΗ!

Όταν απομακρύνεται το χαλί της κυπριακής κοινωνίας

G3 ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ