ΤΑ ΓΛΥΠΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΚΑΙ Ο ΚΟΜΗΣ ΤΟΥ ΕΛΓΙΝ



Ένας επισκέπτης όταν πάει στο πιο διάσημο αρχιτεκτονικό επίτευγμα της Ελλάδας, τον Παρθενώνα, βρίσκεται μπροστά σε ένα πλέον ημιτελές αριστούργημα. Η πολιτιστική αφαίμαξη που έγινε μέσω του Τόμας Μπρους, κόμη του Έλγιν, δεν έχει προηγούμενο στην σύγχρονη ιστορία. Με τις ευλογίες της τότε Οθωμανικής Αυτοκρατορίας κατέβηκαν από τον Παρθενώνα με σκοπό την ''αντιγραφή'' τους αλλά ποτέ δεν επιστράφηκαν εκεί που δικαιωματικά ανήκουν.

Το οθωμανικό φιρμάνι που υποτίθεται πως είναι αυτό που δείχνει ότι εδικαιούτο η Μ.Βρετανία να τα πάρει δεν έχει ούτε τη σφραγίδα ούτε την υπογραφή του τότε Σουλτάνου. Η άρνηση ωστόσο των Βρετανών, παρά τα στοιχεία που δείχνουν ότι δεν έχουν κανένα δικαίωμα να συνεχίζουν να κρατούν τα μάρμαρα, είναι κατηγορηματική. Ο Πρωθυπουργός της Μ.Βρετανίας δήλωσε για ακόμα μια φορά αυτή την αρνητική τους στάση όταν τα παρομοίωσε με το διαμάντι του Koh-i-Nour το οποίο έχει μια πολύ διαφορετική ιστορία καθώς αυτό είχε έμμεσα συμφωνηθεί να παραχωρηθεί στους Βρετανούς.

Η Βρετανία είναι γνωστό πως εάν δεν έχει συμφέρον από κάτι δεν πρόκειται να το παραχωρήσει ή να αναγνωρίσει σε ποιο δικαιωματικά ανήκει, όπως γίνεται και με τις Βρετανικές Βάσεις στη Κύπρο τις οποίες θεωρεί ως Βρετανικό έδαφος στο οποίο έχει την απόλυτη κυριαρχία.

Παρά το ότι και η Βρετανική Κίνηση για επιστροφή των γλυπτών, με εκπρόσωπο τον πρώην βουλευτή Eddie O'Hara, χαρακτηρίζει την κατάσταση ως μια ξεκάθαρη ενέργεια βανδαλισμού και κλοπής εναντίον της Ελλάδας αλλά και του παγκόσμιου πολιτισμού.

Εσείς σκεφτήκατε ποτέ πως θα ήταν ο Big Ben χωρίς το ρολόι, η σφίγγα της Αιγύπτου χωρίς το κεφάλι της, το άγαλμα της ελευθερίας στη Νέα Υόρκη χωρίς την αναμμένη δάδα?

Τον πολιτισμό της κάθε χώρας οφείλεις να τον επισκέπτεσαι στην εκάστοτε χώρα που τον δημιούργησε και όχι σε μουσεία άλλων χωρών τα οποία θέλουν να γεμίζουν τα μουσεία τους για προσέλκυση τουριστών, καθώς χωρίς αυτά ίσως να μην είχαν να επιδείξουν αρκετά σε θέμα αρχαίου πολιτισμού.


Υ.Γ. For your consideration :






Σχόλια

  1. Ασχολήθηκα και γώ πρίν λίο καιρό με το θέμα. Γενικά πολλοί ασχολούνται και εν καλό να γνωρίζει ο κόσμος τί άδειες είχαν δωθεί στον κόμη του Έλγιν και τι τελικά έπραξε μαζί με τους εργάτες του. Εν κατακριτέο και πλέον πρέπει η πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδος να δωθεί πίσω.
    Ωραίο το άρθρο πρέπει όμως να το κοινοποιήσεις με όσα μέσα υπάρχουν για να δούν και άλλοι περι τίνος πρόκειται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε τα μέσα είναι αρκετά περιορισμένα αν και το παλεύω το θέμα. Από 'κει και πέρα εξαρτάται και από τους υπόλοιπους που το βλέπουν και το διαβάζουν αν θα το προωθήσουν με τον οποιοδήποτε τρόπο

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΛΗΝ ΑΝΑΤΑΣΗ!

Όταν απομακρύνεται το χαλί της κυπριακής κοινωνίας

G3 ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ